Заступник мера Житомира Марія Місюрова розповіла про специфіку нового навчального року

Цього року пороги житомирських шкіл вперше переступлять майже 3 тисячі дітлахів. Про це в інтерв’ю «Вголос.Zt» сказала заступник міського голови Житомира Марія Місюрова. Про специфіку навчального року в умовах воєнного стану, укриття та дистанційне навчання вона розповіла нашому журналісту.

– Як відбуватиметься підготовка до нового навчального року у Житомирі в умовах воєнного стану? Які нюанси та специфіка цьогорічної кампанії?

– Набір до першого класу вже розпочався з 1 квітня. Плануємо прийняти всіх охочих дітлахів. У першу чергу керуватимемося побажаннями батьків. Адже для нас головне – благополуччя дитини.

Ми і раніше у міській раді сповідували принцип територіальної близькості школи до місця проживання дитини. В цьому році це актуально як ніколи.

Окрім інших особливостей, сьогодення диктує нам ще одну обов’язкову умову: наявність у навчальному закладі укриття. Більшість наших закладів освіти їх мають, але  в деяких із них з 1 січня 2023 року ми додатково облаштовуємо та ремонтуємо укриття. Мета: збільшити площу укриттів та забезпечити можливість навчання офлайн якомога більшої кількості дітей.

Очевидно, що доведеться організовувати навчання у дві зміни, тому що більшість батьків і дітей хочуть навчатися саме очно.

– З початком російської агресії дуже багато сімей із дітьми виїхали за межі України. Через це, судячи із минулорічної статистики, кількість школярів у Житомирі значно зменшилася. Які тенденції у цьому році?

– У перший клас плануємо набрати до 3 тисяч дітей, десь 2 тисячі 921 школярів на 109 класів. Воєнний стан змушує дуже швидко приймати оперативні і нестандартні рішення. Тому плануємо окрім очного навчання застосовувати також дистанційну та індивідуальну форми навчання, педагогічний патронаж тощо. Зараз вивчаємо можливість створення «дистанційної школи» для дітей, які перебувають за кордоном. Це непросте рішення в плані необхідних зусиль та витрат, але це діти, вони мають бути в пріоритеті. Для такої ініціативи необхідні швидкісний інтернет та додаткові доплати вчителям.

– Скільки закладів освіти на сьогодні функціонують в місті дистанційно та стаціонарно?

– Усі школи міста працюють у змішаній формі, поєднують очну та дистанційну форми навчання. Початкові класи здійснюють навчання очно. Старші використовують переважно дистанційну форму навчання. Той же коронавірус нікуди не подівся. На нього хворіють і вчителі, і діти. Тому у випадках ізоляції  доводиться переходити на навчання дистанційно для забезпечення освітнього процесу.

– Цього року більшість загальноосвітніх навчальних закладів змінили свої статуси зі шкіл, колегіумів тощо на ліцеї та гімназії. Що це змінило для батьків та дітей?

– Це поки що лише технічна зміна, аби відповідати вимогам бюджетного кодексу. У такий спосіб ми починаємо готуватися до реформи 2027-го року.  Надалі система загальної середньої освіти поділятиметься на три рівні: початкова школа, яка охоплює здобуття початкової освіти учнями 1-4 класів, гімназія, яка забезпечує базову середню освіту учням 5-9 класів, та ліцей, де учні здобувають профільну середню освіту в 10-12 класах.

Ми вже сьогодні почали враховувати всі аспекти, зокрема демографію та потреби, щоб визначити кількість ліцеїв, які будуть надавати профільну освіту в місті. За оцінкою Міністерства освіти і науки України, наприклад, у Житомирі достатньо 5-6 ліцеїв. За освітньою реформою з 2027 року більшість закладів загальної середньої освіти у Житомирі складатимуть гімназії.

– Повітряні тривоги… Іноді вони минають швидко, іноді тривають понад годину. Чи проходить навчання в укритті? Якщо ні, то коли і як учні надолужують «втрачені» години?

– У дитячих садках діти точно займаються і в укритті. Це зрозуміло, оскільки дошкільнята потребують постійної уваги. У школах діти сприймають цей час по-іншому: вони надають перевагу розвагам та спілкуванню. В першу чергу це пов’язано з тим, що не завжди в укритті є технічна можливість займатися окремими класами. Більшість шкіл мають таку спроможність. Але, без сумніву, інколи вчителям доводиться «стискати» навчальний матеріал або потім проводити індивідуальні заняття. Ще одна альтернатива – платформа Міністерства освіти «Всеукраїнська школа онлайн», де є всі уроки, тести, конспекти. Вони можуть допомогти учням надолужити «згаяний» через тривоги матеріал. Щоправда, уроки там проводитиме інший учитель, аніж вони звикли, але як варіант…

Інтерв’ю провела Вероніка СТАНЧИК.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *