Житомир може повністю відмовитися від трамваїв

Житомир може повністю відмовитися від трамваїв

У міськраді обіцяють почути думку житомирян.

У Житомирі біля трамвайних колій асфальт вибивається через вібрацію. У цієї проблеми є два шляхи вирішення – будувати нову колію, яка обійдеться в кругленьку суму, або відмовитися від трамваю зовсім. Але це мають вирішувати житомиряни. Про це під час брифінгу 13 березня повідомив міський голова Сергій Сухомлин, – інформує прес-служба міськради.

«Асфальт по вулиці Бориса Тена, який минулого року зробив ЖУАШ, досить непогано стоїть, але біля колії в деяких місцях вже розбитий. І, дійсно ця проблема є. Скільки не робилися поточні, капітальні ремонти біля трамвайних колій асфальт вибивається через вібрацію», – зазначив міський голова.

За його словами, у цієї проблеми є два шляхи вирішення – будувати нову колію, яка обійдеться в кругленьку суму, або відмовитися від трамваю зовсім.

«Львів зараз прокладав нові трамвайні колії якраз на так званій «безшумці» за кошти ЄБРР. Приблизно кілометр такої дороги коштував їм 1,2 млн євро. У нас, якщо я не помиляюся, десь 17 кілометрів в обидва боки. Виходить близько 20 млн євро. Тут треба приймати рішення, чи доцільно розвивати трамвай в Житомирі – переходити на цю «безшумку», брати кошти у міжнародних кредиторів, які потім потрібно буде віддавати з міського бюджету, або ж ні. Варто зазначити, що разом із заміною колій і закупівлею нових трамваїв (зараз трамвай коштує приблизно 25 млн грн, а нам треба хоча б 10) вартість проекту по цій лінії близько 30 млн євро.  Інший варіант – закупити нові тролейбуси чи електробуси, які коштують у декілька разів менше, зняти колію і за 3-4 млн євро в еквіваленті зробити капітальний ремонт цієї дороги», – повідомив Сергій Сухомлин.

Міський голова також додав, що складність рішення полягає не лише у вартості цього проекту. Для житомирян трамвай – частина історичної та культурної спадщини.

«Це питання треба буде вирішувати у найближчі два-три роки. Якщо рахувати – логічно запускати нові тролейбуси чи електробуси, що було б в 5 разів дешевше, ніж будувати нові трамвайні колії і закуповувати нові трамваї. Але ми всі розуміємо, що це досить чутливе питання для житомирян, бо трамвай – це історія, це другий трамвай в Україні. Це питання треба обговорювати дуже довго з житомирянами», – підсумував міський голова.

Нагадаємо, у Житомирі продовжують курсувати трамваї 1977 року випуску. Інвентарна кількість трамвайних вагонів – 30. У неробочому стані – 10 одиниць: з них на консервації – 9, на капітальному ремонті – 1. На лінію виходять – 12 (1977-1988 років випуску

 

Leave a Comment