У фіскальній службі розповіли, за що і як вони блокують податкові накладні

Державна фіскальна служба з квітня місяця в тестовому режимі, а з липня — повноцінно — почала використовувати систему автоматизованого моніторингу та блокування податкових накладних. Про це під час брифінгу 17 серпня розповіла начальник управління моніторингу доходів та обліково-звітних систем Головного управління ДФС у Житомирській області Тетяна Єфременко.

Нова автоматизована система дозволяє автоматично аналізувати податкову накладну на наявність ризиків для підвищення ефективності боротьби з ухиленням від оподаткування.

«З квітня місяця було введено в дію систему блокування податкових накладних. Спочатку вона працювала у тестовому режимі, а вже з 1 липня — у звичайному. Ті підприємці, які є платниками ПДВ, вже з нею мали справу», – сказала Тетяна Єфременко.

За її словами, вимоги до податкових накладних та підстави для їх блокування прописані у наказі Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року. У наказі також прописано, які документи має подавати підприємець, якщо його документ заблокували. Звернутися до органу ДФС він може протягом року. Його подальшу долю вирішуватиме спеціальна комісія.

Блокує податкову накладну система, наприклад, у разі якщо постачальник не здійснює операцію, а реєструє її виключно для того, щоб покупець отримав незаконне відшкодування ПДВ.

Є два критерії, яким має відповідати податкова накладна. По-перше, обсяг постачання товару або послуг, зазначений у податковій накладній, яка подана на реєстрацію, має бути у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу постачання такого товару/послуг, зазначеного у податкових накладних, зареєстрованих з 1 січня 2017 року в Реєстрі. Обсяг придбання відповідного товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних та зареєстрованих в Реєстрі, у митних деклараціях, і переважання в такому залишку товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, має бути більше 75% загального такого залишку. Підставою для блокування може бути також відсутність товару/послуги, зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі.

По-друге, якщо ви здійснюєте торгівлю підакцизними товарами, всі ліцензії на товари, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі, мають бути дійсними.

З квітня місяця станом на 15 серпня податківці області опрацювали понад 1 тис. повідомлень платників податків. Більше як по 600 повідомленнях комісією прийняте позитивне рішення.

Тетяна Єфременко також відмітила, що рівень «добросовісності» підприємців області завдяки автоматизованій системі значно зріс. Адже якщо ще в квітні система зупиняла 1% від загальної кількості податкових накладних, то вже у серпні таких документів стало 0,48%.

Нагадаємо, що на Житомирщині викрили групу ділків, які займалися контрабандою алкоголю. У квітні на Житомирщині викрили конвертаційний центр, який «відмив» майже 200 млн грн.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *