На зміну органам юстиції та державним реєстраторам приходять бюро правової допомоги та онлайн сервіси

На зміну органам юстиції та державним реєстраторам приходять бюро правової допомоги та онлайн сервіси

В області ліквідують 24 управління юстиції.

У Житомирському прес-клубі 16 березня в рамках інформаційної кампанії проекту USAID «Справедливе правосуддя» відбулася прес-конференція “Реформування територіальних органів юстиції та системи надання безоплатної правової допомоги, вдосконалення системи он-лайн послуг”. У прес-конференції взяли участь в.о. начальника Головного територіального управління юстиції в Житомирській області Ірина Волошина,  заступник начальника Головного територіального управління юстиції з питань державної реєстрації – начальник Управління державної реєстрації Валентин Залізнюк, директор Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Житомирській області Олександр Гербеда.

Кабінет Міністрів підтримав створення по всій країні бюро правової допомоги Міністерства юстиції України. Документом передбачена ліквідація 586 територіальних органів Міністерства юстиції на районному та міському рівнях та утворення 428 бюро правової допомоги в місцевих центрах з надання безоплатної вторинної правової допомоги, які забезпечуватимуть українців правовим захистом та надаватимуть доступ до он-лайн послуг Міністерства юстиції.

В області реорганізація районних та міських структурних підрозділів має завершитися уже в травні поточного року, а створені натомість бюро правової допомоги повинні почати роботу з липня 2016 року. Відповідно до плану реформування, буде ліквідовано майже 600 територіальних органів Мін’юсту, на Житомирщині – це 24 управління юстиції районного та міського рівнів. Передбачене на 25% скорочення штату територіальних органів юстиції торкнеться здебільшого працівників реєстраційних служб, які матимуть змогу перейти на роботу до органів місцевого самоврядування”, – зазначила виконуюча обов’язки начальника Головного територіального управління юстиції в Житомирській області Ірина Волошина.

Натомість створені бюро правової допомоги сприятимуть суттєвому розширенню доступу громадян до безоплатної правової допомоги, а також доступу до електронних сервісів Міністерства юстиції на рівні територіальної громади.

У бюро правової допомоги громадяни, які мають на це законні підстави, зможуть реалізувати право на адвоката. Це стосується малозабезпечених, інвалідів, пенсіонерів, переселенців, учасників АТО та сімей загиблих. У бюро громадянам надаватимуться консультації та допомагатимуть в користуванні он-лайн сервісами Мін’юсту. Так само, там надаватиметься первинна правова допомога, тобто консультації всім людям, які потребують фахового юридичного супроводу для вирішення правових питань”, – зазначив директор Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Житомирській області Олександр Гербеда.

Інновацією у процесі реформування реформи територіальних органів юстиції стало запровадження он-лайн послуг, які надає Міністерство юстиції. Щорічно понад 20 мільйонів українців звертаються до Міністерства юстиції за отриманням адміністративних послуг.

Про адміністративні он-лайн послуги, якими вже можуть скористатись громадяни, розповів начальник Управління державної реєстрації Валентин Залізнюк. Здебільшого це отримання довідок та виписок з державних реєстрів: речових прав на нерухоме майно, юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, підприємств, щодо яких порушено провадження про банкрутство; попередня електронна подача заяв у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно тощо. Крім того, запроваджено електронний ресурс – веб-портал «Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану», позитивно зарекомендувала себе послуга електронних аукціонів з продажу арештованого майна «СЕТАМ». Ці та інші електронні сервіси будуть і надалі розвиватися, що дозволить кардинально змінити систему надання адміністративних послуг, максимально спростити доступ до них громадян.

Запровадження он-лайн послуг не лише заощаджує час і гроші громадян (отримання будь-якої довідки через інтернет-сервіс в середньому на 25% дешевше), але й мінімізує ризики корупції при отриманні довідок, дозволів, тощо. Наприклад, створений і функціонує електронний ресурс – веб-портал «Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану» за адресою http://dracs.minjust.gov.ua. Як користуватись кабінетом електронних сервісів Мін’юсту, можна дізнатись у соцмережі Фейсбук на сторінці «Електронне урядування спрощує спілкування» https://www.facebook.com/igovUA/

           

Leave a Comment